14 maja, 2024

Laboratioriainnowacji.pl

Najnowsze ciekawostki technologiczne

Czym jest współczynnik odrzuceń i jaki powinien być?

2 min read
Podziel się

Google Analytics, czyli jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi do analityki internetowej pozwala na dokładną analizę bardzo wielu parametrów związanych ze stroną internetową. Jednym z takich parametrów jest wskaźnik odrzuceń. Wielu właścicieli stron internetowych często zastanawia się czym ten wskaźnik jest, co tak naprawdę pokazuje i jaki powinien być, aby uznać go za dobry.

Czym jest wskaźnik odrzuceń?

Współczynnik odrzuceń to procent użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową, a następnie opuścili są nie przechodząc na żadną z podstron w ramach serwisu. Sama długość wizyty nie ma tutaj żadnego znaczenia. Taka wizyta trwać można równie dobrze kilka sekund, jak i kilkanaście minut. Opuszczenie strony może oznaczać, że użytkownik uznał ją za mało interesującą. Nie musi tak jednak być. Może okazać się, że znalazł wszystko co go interesowało właśnie na tej stronie, na którą trafił i nie miał już potrzeby przekilikiwać kolejnych podstron.

Wartość współczynnika odrzuceń

Można zatem zadać pytanie – współczynnik odrzuceń jaki powinien być? Największe współczynniki odrzuceń osiągają takie strony jak landing page i strony poradnikowe. Landing page po prostu nie ma podstron. A w przypadku np. strony z przepisami kulinarnymi użytkownik może trafić na podstronę z konkretnym przepisem, który go interesuje i nie będzie miał już potrzeby przeszukiwać serwisu. Jednak w przypadku nieco bardziej rozbudowanych serwisów internetowych przyjmuje się, że wskaźnik odrzuceń nie powinien przekraczać 40%. Jeśli tak się dzieje to warto się temu bliżej przyjrzeć.

Poprawa współczynnika odrzuceń

Współczynnik odrzuceń jaki powinien być uznany za prawidłowy to często kwestia sporna. Ogólnie powiedzieć można, że oczywiście jak najniższy. Jeśli jednak jest dość wysoki to trzeba popracować nad jego poprawą. Przede wszystkim przeanalizować trzeba zawartość strony internetowej. Czy jest ona czytelna i przejrzysta? Czy zawarte na stronie informacje są rzeczywiście przydatne dla użytkownika? Czy poruszanie się w ramach podstron w serwisie jest intuicyjne? Wszystkie te elementy mogą mieć wpływ na wysokość wskaźnika odrzuceń. Warto także przyjrzeć się czy frazy kluczowe, na które strona jest pozycjonowana odpowiadają jej treści. Często bywa bowiem tak, że użytkownik wchodzi na stronę internetową poprzez link w wynikach wyszukiwania, ale na stronie znalazł zupełnie inne informacje niż te, których się spodziewał.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.