14 maja, 2024

Laboratioriainnowacji.pl

Najnowsze ciekawostki technologiczne

Kampania social media – interakcja i dialog

2 min read
Podziel się

Kampania social media to skoordynowane działania marketingowe z wykorzystaniem serwisów społecznościowych. Ich celem jest poszerzenie świadomości marki oraz zorganizowanie wokół brandu aktywnej społeczności. Zaangażowaniem odbiorców kampania w social media odróżnia się od innych form reklamy w Internecie, TV, radiu i prasie.

Interakcyjność kampanii social media

Dobra kampania w mediach społecznościowych powinna być w jak najwyższym stopniu interaktywna. Chodzi o to, by zachęcić możliwie największą grupę do lajkowania, klikania, które przenosi na stronę sprzedażową, a także komentowania i zadawania pytań. Równie ważne jest, aby ludzie stali się nośnikiem reklamy poprzez udostępnianie i polecanie innym treści marketingowych. To tzw. efekt wirusowości. Kampania social media, która przekazuje wartościowy, dopasowany do grupy docelowej i zabawny kontent zawsze przeistoczy się w marketing wirusowy.

Kampania w social media jako źródło informacji

Serwisy społecznościowe pozwalają na niczym nieograniczony dialog. Każdy może napisać komentarz czy zadać pytanie. Użytkownicy mają również możliwość wysłania prywatnej wiadomości do administratora profilu marki. Dzięki temu kampania w mediach społecznościowych to doskonała okazja do lepszego poznania preferencji i oczekiwań grupy docelowej. Należy poddawać bieżącej analizie wszystkie opinie, sugestie i pomysły. Szczególnie te krytyczne. W ten sposób za pomocą kampanii w social mediach można zebrać cenne dane. Warto w oparciu o te informacje na bieżąco udoskonalać ofertę określonego brandu czy same działania reklamowe.

Kampanie społecznościowe nobilitują przeciętnych ludzi

Akcje marketingowe w obrębie social media pozwalają na bratanie się z konsumentami. To prosta metoda, aby zmniejszyć dystans pomiędzy marką, za którą stoi często duża korporacja, a zwykłym człowiekiem, który w wolnych chwilach korzysta z Facebooka, Twittera, Instagrama, TikToka, Pinterestu lub innej modnej aplikacji społecznościowej. Użytkownik dostaje możliwość dzielenia się swoim zdaniem na temat produktów lub usług. Zyskuje poczucie posiadania wpływu na kształtowanie marki. Dzięki temu czuje się istotny. Z drugiej strony może obserwować profil społecznościowy brandu. Posiada dostęp do najaktualniejszych treści. To daje mu możliwość korzystania z najnowszych okazji oraz promocji i rabatów.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.